SV Barendrecht bestaat 40 jaar!

In april bestaat onze schaakvereniging 40 jaar.
Dit heugelijke feit laten wij niet ongemerkt voorbij gaan, zodat we de komende tijd drie jubileumactiviteiten hebben georganiseerd.
We beginnen op zaterdag 2 april met een jeugdtoernooi, vervolgen met een reünie voor leden en oud-leden op zaterdag 16 april en sluiten passend af met een simultaan tegen Anish Giri op zaterdag 7 mei.

Jeugdtoernooi op zaterdag 2 april
Zoals gezegd starten we de feestelijke activiteiten op zaterdag 2 april met een jeugdtoernooi dat wij samen met schaakvereniging IJsselmonde organiseren.
Tijdens dit toernooi zal Anne-Marie Benschop van Your-Self (Verandermanagement en Coaching) een interactieve workshop van 1,5 uur verzorgen voor ouders en begeleiders. De workshop heeft de titel ‘Kinderen begeleiden bij hun mentale ontwikkeling in de schaaksport’ meegekregen.
Voor de jongeren onder ons: Annemarie was in 1991 kampioen van Nederland en is dus een expert op dit onderwerp.

Onze jeugdspelers tot 17 jaar worden van harte uitgenodigd om mee te doen aan dit toernooi. Zij kunnen zich tot uiterlijk woensdag 30 maart per e-mail opgeven bij Bert Drolenga onder vermelding van naam, geboortedatum, rating/stap en evt. bondsnummer.

We vertrekken op 2 april gezamenlijk om 12.15 uur vanaf het Trefpunt in Barendrecht, maar men kan natuurlijk ook direct naar deze locatie rijden. Graag even Bert laten weten waar je voorkeur naar uit gaat. Ook zou het fijn zijn als ouders een paar kinderen mee willen nemen. Laat hem dit even weten.

Het toernooi wordt van 13.00 tot 17.00 uur gespeeld in het LMC Nova College (Veenoord Vmbo) aan de Veenoord 15 in Rotterdam.
Het inschrijven kan vanaf 12.30 tot 12.45 uur, de prijsuitreiking is om ca. 16.45 uur.
De kosten zijn € 5, te betalen aan de zaal.
De kinderen worden op speelsterkte ingedeeld in groepen van 8.
Aantal ronden en speeltempo: 7 ronden, 15 min. p.p.p.p. per ronde.
Prijzen: In elke groep zijn er 4 prijzen.

Verdere informatie is te vinden op deze website.

Reünie voor leden en oud-leden op zaterdag 16 april
We vervolgen de feestmaand op zaterdag 16 april. Dan houden we namelijk een reünie voor alle leden en oud-leden van Schaakvereniging Barendrecht. Deze reünie wordt gehouden in Het Trefpunt aan de Dr. Kuyperstraat 4 in Barendrecht.
Vanaf 13.00 uur is er een inloop, waarna we vervolgen van 14.00 tot 17.00 uur met een rapidtoernooi met 3 partijen van 20 min per persoon.
We sluiten om 18.00 uur af in stijl met een Chinees buffet.
Tussendoor is er natuurlijk alle gelegenheid voor een gezellig samenzijn.
We hebben geprobeerd alle oud-leden te benaderen. Voor zover dat niet is gelukt, kan men zich alsnog per e-mail aanmelden bij Cees Zuidweg.

Schaaksimultaan tegen Anish Giri

Anish Giri

Als passend slotakkoord hebben we gekozen voor niemand minder dan Anish Giri.
Hij zal op zaterdag 7 mei aantreden voor een schaaksimultaan tegen leden en oud-leden.
Plaats van handeling is de foyer van theater Het Kruispunt aan de Middenbaan 111 in Barendrecht. De simultaan duurt ongeveer van 14.00 uur – 17.00 uur.

Iedere schaker kent Anish Giri natuurlijk. Hij is meervoudig Nederlands kampioen schaken en bivakkeert al een tijdje in de top 5 van de wereld. Hij is dus een geduchte tegenstander, maar gelukkig kunnen onze leden zich goed op hem voorbereiden door zijn partijen op het huidige kandidatentoernooi te analyseren.
Opgave voor de simultaan graag zo spoedig mogelijk per e-mail bij onze voorzitter Tjerk-Peter de Bruin. Want vol is vol!