Slechte start voor Barendrecht 3

Maandag 26 september, 19:45 uur: totale paniek brak uit. Er kwamen 8 mannen van schaakvereniging de Penning binnenlopen, die aangaven dat ze vanavond zouden spelen tegen Barendrecht 3. Eerst dachten we dat zij een fout hadden gemaakt, want bij ons was niets bekend en ook de teamleider van ons derde was niet aanwezig. Een blik op het programma wees uit dat het allemaal klopte en dat ons 3e (ons jeugdteam) vanavond zou moeten spelen. Er moest er meteen geïmproviseerd worden. Maarten, Bart, Stefan R., Nick, Stijn en Stefan W. konden, na het thuisfront te hebben gebeld, gelukkig meespelen. Door het ontbreken van 2 jeugdleden werd het jeugdteam aangevuld met 2 krasse knarren (Bert S. en Freek).
Het mocht allemaal niet baten. Er volgde helaas een beschamende 0-8 verlies. Maar dit was zeker niet nodig geweest.
Met name bij Stefan R. en Maarten stonden mooie stellingen op het bord. Maarten kreeg op een gegeven moment remise aangeboden, die beleefd door hem werd geweigerd. Misschien was dit een tactisch foefje van de tegenstander, want prompt daarna deed Maarten een grafzet.
Al met al was het een sportieve avond en het valt natuurlijk niet mee om tegen het eerste van De Penning uit Rozenburg (met gemiddeld bijna 400 Elo punten meer per bord) te spelen. Maar over 2 jaar kan De Penning haar borst natmaken tegen het jeugdteam van Barendrecht.

img_3864-640x480.jpgimg_3865-640x480.jpg