Schaaksimultaan met Martin Roobol op 28 oktober 2019

Gemeente Barendrecht heeft een stedenband met de gemeente Louny uit Tsjechië (zie ook: www.stedenbandbarendrecht.nl). Van zaterdag 26 oktober t/m woensdag 30 oktober 2019 komen 18 personen uit Louny voor een uitwisselingsprogramma naar Barendrecht. Daar zitten ook vier schakers tussen. Schaakvereniging Barendrecht is benaderd met de vraag of er iets voor hen georganiseerd kan worden. Natuurlijk gaan we dat doen en het lijkt ons leuk om een schaaksimultaan te organiseren.

Schaaksimultaan met Martin Roobol op maandag 28 april: Martin Roobol traint onze sterkste jeugd en is ook onze nieuwe bord 1 speler. Met een rating van 2278 mag hij zich FIDE Meester (FM) noemen. Hij zal het opnemen tegen onze vier Tsjechische gasten én de leden van Schaak-vereniging Barendrecht en Schaakvereniging IJsselmonde. Jullie kunnen je aanmelden bij Tjerk-Peter de Bruijn voor de simultaan. Dit om een indicatie te krijgen met hoeveel schakers Martin te doen krijgt. Dan kan hij zich ook lichamelijk voorbereiden, want hij zal een enorme afstand moeten afleggen. Martin heeft zelf aangegeven dat hij zo’n 30 tot 40 schakers aankan. Dus altijd al willen weten wie onze nieuwe bord 1 speler is en hoe sterk een FIDE Meester nou echt speelt? Grijp je kans en geef je aanmelding door.

Op dinsdag 29 oktober zal John Bakker en Ed Lammens de vier Tsjechische gasten begeleiden naar het schaakstukkenmuseum bij de Kubuswoningen, de Markthal bezoeken en een potje schaak spelen op het grote schaakbord in de Bibliotheek bij de Blaak. Bert Drolenga zal gedurende de gehele periode de voorzitter van schaakvereniging Louny herbergen.

.