Rondje Dordt!

Alsof we niet waren weggeweest. Binnen twee weken weer een RSB competitieronde bij schaakvereniging Dordrecht. Ons viertal mocht aantreden tegen het viertal van Dordrecht.

In deze tweede ronde was ons jeugdviertal voor de eerste keer volledig. In de eerste ronde moest het volledige team nog vervangen worden door senioren. Nu verliep die eerste ronde tegen Sliedrecht allerminst goed. Barendrecht verloor kansloos met 1-3. Het vaste jeugdteam had dan ook de taak om in Dordrecht te scoren.

Helaas, zowel Jochem, Steijn als Edwin wisten geen punten te pakken. Wel waren ze tevreden over hun spel, alleen Stefan wist keurig een halfje mee terug te nemen naar Barendrecht.

De meegereisde schaakreporter heeft mogelijkerwijs nog minder gepresteerd dan de teamschakers. Met kladblok en pen in de aanslag stond de reporter klaar om verslag te doen van de verschillende schaakmatches in de kleine aparte schaakzaal. Nog voordat er maar één woord op papier stond werd hij echter overmeesterd door twee teamleden van het viertal. Die pen, die pen, die wilde ze maar al te graag hebben! Uiteindelijk kon de reporter niet meer doen dan zijn pen afstaan. Hoe de twee teamleden vervolgens hun partijen hebben genoteerd, met maar één beschikbare pen, heeft de reporter niet meer meegemaakt. Hij vluchtte naar de grote zaal en heeft dankbaar gebruik gemaakt van de uitnodiging van de Dordtse schaakvereniging om deel te nemen aan een sterk bezet intern snelschaaktoernooi. Ondanks de tegenvallende resultaten in dit toernooitje heeft hij met plezier meegedaan en genoten van de spontane vreugde-uitbarsting en spontane polonaise toen deelnemer Piet Pluymert knap wist te winnen van de nieuwbakken FM, Mark Timmermans.

Al met al was weer bijzonder gezellig en behoort schaakvereniging Dordrecht inmiddels tot één van de meest sportieve en gezellige tegenstanders.