Ronde 1 RSB en ronde 3 interne competitie

Het vierde achttal van de vereniging mocht afgelopen maandag de spits afbijten in de eerste ronde van de RSB competitie tegen Messemaker 1847. Als kersverse teamleider had Marcel Wijnen het prima voor elkaar, een compleet team, een volledig en tijdig ingerichte speelzaal en een strakke organisatie vormden de basis voor een flitsende start. Maar ja, of Ab, Roel, Jan, Eric, Joost, Mijndert en AC de winstaspiratie en het goede voorbeeld van Marcel begrepen hadden? De nipte 3-5 nederlaag geeft gelukkig wel voldoende houvast om de komende rondes te schitteren!

In de derde ronde van de interne competitie werd er gestreden tussen de nummers één en twee in de A-groep! Tom Godthelp en de Wim van Schelven wisten er een boeiende partij van te maken waarbij Tom ruim de tijd nam om de aanvallend ingestelde Wim van zich af te houden. Wim speelde slim en snel, maar uiteindelijk werd het snelle spelen hem toch fataal, waardoor enig onachtzaamheid leidde tot een keurige en finale tegenaanval van Tom die niet meer afgeslagen werd. Tom staat nu fier en zonder puntverlies bovenaan!
Jean-Peter (verlies tegen Robert) en André (verlies tegen Bert) kunnen zich respectievelijk vergelijken met Feyenoord en Man United. Een zeer matige competitiestart terwijl de potentie er wel is. Met nul uit drie zal André als clubkampioen flink aan de bak moeten.
Han speelde tegen Feike en wist, mede door het verhinderen van de rokade mogelijkheid van Feike, een constante dreigende druk op de stelling van Feike te houden. De kampioenskansen voor Han, na twee zeer nette remises tegen Feike en Wim, nemen nu serieus toe.
John Bakker en Ed Lammens speelden een tactische partij waarbij beiden probeerden de mobiliteit van de stukken van de tegenstander te beperken. Na veel precisie zetten en mogelijk een klein positioneel voordeel voor wit waren beide spelers tevreden met een halfje.

In de B-groep wist Freek Kunst keurig zijn kunststukje van de voorgaande ronden te herhalen. Met drie uit drie laat hij voorlopig zijn concurrenten in de groep achter zich. Lies Verhoef was niet opgewassen tegen het aanvallende geweld van Freek.
Arjo van Dijk mocht het in de derde ronde opnemen tegen Paul Visschedijk. Een partij waar voor beiden kansen ontstonden maar voordat een onnodige foute zet het resultaat zou kunnen bepalen werd besloten tot een remise.

Volgende week speelt het eerste team voor de RSB thuis haar eerste wedstrijd tegen HZP Schiedam. Feike en André zouden er goed aan doen om deze week nog eens de boeken in te duiken.

De actuele standen van zowel de interne als de RSB competitie zijn te vinden in de rechter menubalk van de site.

3 gedachten over “Ronde 1 RSB en ronde 3 interne competitie”

1. Leuk verslag, maar als Feijenoord verliest van Go Ahead, wat staat mij dan nog te wachten….

2. Nu maar hopen dat Feijenoord zich dit weekeinde revancheert dan kan je maandag wellicht voor dezelfde tactiek kiezen als Fred?

3. De vriendelijke schrijver van dit stukje geeft mij wel iets te veel eer! Wat betreft de nipte nederlaag: dát klopt. Gezien het ratingverschil tussen beide ploegen was onze verwachtingswaarde (op teamniveau) 2,34. Dus daar hebben we met drie punten ruim aan voldaan.