Nieuwjaarstoespraak

2019 is voorbij gevlogen.

Er is zoveel gebeurd. Zo hebben we begin 2019, traditioneel meegedaan met het Tata Steel toernooi. Aankomende vrijdag gaan we er weer met een grote groep naar toe. Met alle perikelen bij Tata Steel houd ik mijn hart vast of het ‘Wimbledon van het schaken’ aankomende jaren nog doorgang kan vinden.

In april zijn we met een grote delegatie naar Rhodos gevlogen om aldaar mee te doen met de Amateur Wereldkampioenschappen. In oktober is een iets kleinere delegatie naar Kreta gegaan om te proberen wereldkampioen te worden bij de 50 plussers.

Dit jaar is ons ook een aantal leden ontvallen. In april is ons erelid Freek Kunst overleden en een dag later is Adri Jumelet van SV IJsselmonde overleden.

Ook hebben we vriendschappelijke wedstrijden tegen andere verenigingen gespeeld. We hebben het opgenomen tegen SG Rijswijk en tegen SV Son en Breugel. Het deed ons deugd om te zien (en met name te horen) dat Leo van Praag geen spat is veranderd. Ook bij SV Son en Breugel heeft hij het hoogste woord.

Wat is er verder gebeurd: Ons 1e en 3e team draaien als een tierelier. Ons bekerteam staat inmiddels in de kwartfinale en onze jeugd is definitief doorgebroken met een heus jeugdviertal.

Daarnaast hebben we eind oktober 4 schakers uit Tsjechie mogen ontvangen. We hebben hen verblijd met een schaaksimultaan verzorgd door onze FIDE schaakmeester Martin Roobol.

Al met al kijk ik vol trots terug op wederom een mooi schaakjaar.

Nog een wijziging op onze jaarplanning. Ons schaaketentje vindt niet plaats op 8 mei maar op zaterdag 6 juni 2020. We gaan dan in de kookstudio onze culinaire hoogstandjes tentoonspreiden.

Het enige wat elk jaar onveranderd blijft, is dat er wederom niets nieuws te vermelden valt over de toekomst van het Trefpunt.

Ook dit keer zijn alle consumpties gratis. Alle andere keren moet er driftig worden afgestreept.

Graag wil ik met jullie proosten op 2020 en dat het weer een heel mooi schaakjaar mag worden!