Mooie start 2e team

In klasse 3C staat voor 9 oktober de uitwedstrijd tegen Hoeksche Waard geagendeerd. Afgelopen donderdag mochten twee spelers van ons tweede team hun partij tegen Hoeksche Waard 1 vooruit spelen. Uiteraard kon de sportieve medewerking van Hoeksche Waard, aan het vooruitspelen, geen invloed hebben op de inzet van onze spelers.
Ed Lammens (1767) mocht op bord 2 met zwart tegen Jan de Mik (1810). Natuurlijk kon het niet zo zijn dat Ed zonder punten uit Numansdorp zou vertrekken, dat zou zeker zijn eer te na zijn! Met een remise en een goede stelling voor Pieter Jan kon Ed met vertrouwen Pieter Jan achter laten en Numansdorp verlaten.
Pieter Jan Gravendeel (Piet voor intimi, vrienden, kennissen en vage bekenden) speelt op bord vijf met wit een bijzonder lastige, complexe en spannende partij. Bas van Dijk (1696) bood nog remise aan, maar Piet (1711) heeft dit lokkertje naarstig afgewend en zag bij Bas de vlag vallen met een verschil van twee minuten. Van harte gefeliciteerd!
Met nog zes partijen te spelen staan we op 0,5 – 1,5 (Hoeksche Waard 1 – Barendrecht 2)!

Eén gedachte over “Mooie start 2e team”