Waar en wanneer
De jeugd schaakt op maandagavond in het Wijkcentrum Waterpoort, Middeldijkerplein 9, 2993 SB Barendrecht van 18.45 uur tot 19.45 uur.

Jeugdleider
John Bakker

Als je interesse hebt om bij de jeugd van onze vereniging te komen schaken, dan kun je contact opnemen met een van de jeugdleiders, of gewoon een keer langskomen op de clubavond.

Les volgens het stappenplan
De jeugd krijgt in groepen les volgens de stappenmethode. Op dit moment worden  lessen gegeven in stap 1 t/m 5.

Wanneer een speler een hele stap heeft doorlopen en het geleerde ook goed in de praktijk kan brengen (wat vaak wat langer duurt), wordt er officieel examen gedaan.
De lessen van de stappenmethode zijn ook verkrijgbaar op CD-ROM, zie hiervoor de website van de stappenmethode.

Competitie
Van 19.15 uur tot 19.45 uur speelt de jeugd een interne competitie. Aan het einde van het seizoen levert deze competitie de jeugdkampioen van de vereniging op. De oudere jeugd, die vanaf 19. 15 les krijgt, speelt mee in de seniorencompetitie.

Andere activiteiten
Een paar maal per jaar doen we ook andere dingen, zoals bijvoorbeeld kolderschaken, snelschaken of het altijd erg populaire doorgeefschaken. We proberen ook elk jaar mee te doen aan één of meer jeugdtoernooien in de regio. Deze vinden op zaterdag plaats.

Jeugdcompetitie sinds 2008

Seizoen Kampioen Snelschaken