Gelijkspel Barendrecht 2 tegen Groenoord 3

In een spannende wedstrijd heeft het tweede team gisterenavond gelijk gespeeld tegen koploper Groenoord 3. Hoofdrollen waren weggelegd voor Joost op bord 1 (stond volgens de berichten uit de andere zaal gewonnen, toen weer niet en toen weer wel), Roel (bord onbekend, maar bleef na incasseren van het punt uiterst cool door op de diverse felicitaties en uitingen van verwondering van zijn clubgenoten enkel te reageren met: “natuurlijk”), Leo op bord 8 (vocht als een leeuw – what’s in a name – maar ging strijdend ten onder) en Corné op bord 4 (debuut van ons grote talent met verdiende overwinning). We kijken reikhalzend uit naar een verslag van de immer bescheiden teamleider!

2 gedachten over “Gelijkspel Barendrecht 2 tegen Groenoord 3”

1. Corné, Roel, Jan en Joost gefeliciteerd met jullie goede overwinningen. Dick, AC en Leo de volgende keer toch zeker winnen, de kansen waren aanwezig! En Erik iets rustiger spelen kan helpen.

2. Allereerst John bedankt, maar je wist waarschijnlijk niet dat good old Jan van Vlijmen ook een winstpartij heeft bereikt! AC deze keer op bord 3, kon zijn eerdere score van 2,5 uit 3 niet verder uitbouwen, maar dit is geen schande. Dick kon de hoog gespannen verwachtingen op bord 2 nog niet waarmaken, maar was niet ver van remise af. Ook Leo heeft zijn huid zo duur mogelijk verkocht, daar zit ook vooruitgang in. In tegenstelling tot Corne kon Erik het extern nog niet waarmaken, maar moet volgens mij gewoon stug doorgaan, dan komt het wel. Joost en Roel ieder met 3 uit 4 komen in de top 10 voor van het individuele klassement namelijk op plaats 6 en 9.

Wat de toekomst betreft, Dordrecht 5 heeft met nog 1 wedstrijd te spelen 6 uit 5. Ze moeten dus de laatste wedstrijd van Krimpen 5 verliezen, dan kunnen we nog 3e worden als we de 2 laatste wedstrijden winnen. Anders kunnen we maximaal 4e worden. Maar de eerstvolgende wedstrijd uit tegen Zwijndrecht/ De Willige Dame op 13 maart moeten we dan niet onderschatten (dit team verloor nipt van Erasmus 6 met 4,5 – 3,5 !)

Jullie (bescheiden) teamleider