Clubavond

Interne competitie

Maandagavond is de clubavond (van september t/m juni). Tussen 18.45 en 19.45 uur krijgt de jeugd schaakles en spelen de jeugdleden een onderlinge competitie. Vanaf 20.00 uur spelen de senioren hun competitiewedstrijden.

De interne competitie bij de senioren bestaat uit ongeveer 25 ronden per seizoen waarbij partijen worden gespeeld met een speeltempo van 35 zetten in anderhalf uur. Naast deze competitie wordt, verspreid over het schaakseizoen, ook een snelschaakcompetitie gehouden.

Externe competitie

Vanaf het seizoen 2015-2016 speelt Schaakvereniging Barendrecht samen met Schaakvereniging IJsselmonde in de competitie van de Rotterdamse schaakbond. Daarin komen we uit met vier combinatie-teams van Barendrecht en IJsselmonde.

De combinatieteams Barendrecht/IJsselmonde 2 en 4 spelen hun thuiswedstrijden op maandagavond bij Barendrecht. Adres: In het Wijkcentrum Waterpoort, Middeldijkerplein 9, 2993 SB Barendrecht.

De combinatieteams Barendrecht/IJsselmonde 1 en 3 spelen hun thuiswedstrijden op vrijdagavond bij IJsselmonde. Adres: Veenoord 15, Rotterdam. De speelzaal is de aula in het LMC Nova College (Veenoord VMBO).