Bericht van de wedstrijdleider

Afgelopen maandag was het weer spannend op de borden. Het derde team wist zich thuis op een prachtige wijze te revancheren na een mindere start en pakte in de tweede ronde de volle winst op Papendrecht/Albasserdam: 5-3.

De meeste teamleden van het eerste team lieten zich afgelopen maandag niet zien om zich te sparen voor de belangrijke partij tegen Dordrecht vanavond. Met de wetenschap dat HZP gisteren met 5,5 – 2,5 wist te winnen van Spijkenisse zal het eerste vanavond vol aan de bak moeten.

In de interne competitie naderen we de eerste helft van de winter competitie (16 rondes). In de B-groep staan drie personen gezamenlijk met 5 punten aan kop. Joost had gisterenavond afstand kunnen nemen maar verslikte zich in het slimme spel van Freek Kunst. Ook AC liet kostbare punten liggen!

In de A-groep maakte Ed Lammens er wederom een potje van. Voor de tweede keer op rij gaf hij zomaar een mooie stelling weg en speelde te snel om het plan van Jean-Peter te kunnen doorgronden, erg jammer. Feike moest heel de avond tegen een pionnetje achterstand aankijken en ook zijn klok leek sneller te lopen dan die van Robert, een terechte remise. Ikzelf mocht het opnemen tegen Han. Het was lang geleden dat ik zo’n prettige partij speelde. Alles lukte en Han kon op geen enkele wijze een foutje van mij afstraffen. Dus mocht er voor het eerste nog eens een invaller nodig zijn; ik ben in bloedvorm!
Jean-Peter en Robert voeren nu gezamenlijk de ranglijst aan. Leo, Pieter-Jan en Meindert zullen de komende ronden aan de bak moeten om degradatie te ontlopen.

In de incidentele C-groep speelden Jan van Vlijmen (bye) en Meindert de Neef (bye) tegen elkaar. Met enig voorbehoud dacht mij ter oren te zijn gekomen dat Meindert had gewonnen.