3e team bij vuurdoop kopje onder

Het 3e team heeft gisteren in zijn aller, allereerste wedstrijd behoorlijk klop gekregen. Tegen en bij het 5e team van Messemaker 1847 werd het … 0-8. Nadat Karim en Jochem hun vooruit gespeelde partijen al hadden verloren, kon de rest van het jeugdige team (Corné, Maarten, David, Josse, Maxim en Timo) deze achterstand niet meer goedmaken. Eén schrale troost: de volgende keer kan het alleen maar beter gaan!

Zie de website van de RSB voor de individuele uitslagen en overige uitslagen in klasse 4B. Op de website van de trotse overwinnaar staat een verslag met foto’s.

5 gedachten over “3e team bij vuurdoop kopje onder”

1. Helaas, dit was een niet al te beste start. De schaaktrainers hebben nog heel wat werk te verzetten 😉 Maar als ik het verslag van Messemaker goed lees, was deze uitslag zeker niet nodig geweest.

2. Jammer mannen!

Op de messemaker site blijkt wel dat deze gasten al wat langer onderweg zijn. En op de schaaktrainers terug te komen: dat gastje waar Corne (mijn cotrainert) van verloren heeft, was ook voor ondergetekende te sterk op RSB pk.

Keep up the good work!

3. En dan ook nog maar ff de laatste regel van de website van Messemaker 1847 hiero kopieren:

Ondanks de grote nederlaag van het jeugdteam van Barendrecht vind ik het een top prestatie van deze vereniging dat ze met 8 jeugdspelers deelnemen aan de RSB competitie. Op zich zelf zou dat al een prijs op moeten leveren vanuit het RSB bestuur. Ik ben er van overtuigd dat Barendrecht jeugd in de toekomst nog veel van zich zal laten horen!

Wij ook!

4. Eigenlijk hebben we als team gewonnen!;

We waren veel gedrevener dan onze tegenstander 1-0
    We hadden het vele malen gezelliger 2-0
    We hebben 200% meer patat gegeten 3-0
    Ons team heeft veel meer geleerd 4-0
    We hebben enorm veel plezier gehad 5-0
    We behoefden de schaakstukken niet op te ruimen 6-0
    Volgens een aantal deelnemers was ons team ook een stuk knapper 7-0
    Inclusief reistijd een veel langere schaakavond gehad 8-0
    Wij kunnen alleen nog maar beter 9-0
    Zij hadden wat meer bordpunten 9-8

Eindstand:

Barendrecht – Messemaker 9-8

Proviciat beste teamleden en Messemaker bedankt voor de les!

John.