Contact

Schaakvereniging Barendrecht speelt in Multifunctioneel Centrum Trefpunt, Dr. Kuyperstraat 4, Barendrecht. De ingang van het Trefpunt is bereikbaar via de Lohmanstraat of Thorbeckestraat. Parkeergelegenheid is er voldoende op de grote parkeerplaats aan het Achterom. Deze is met de auto alleen bereikbaar via de Lindehoevelaan.

LET OP: De combinatieteams Barendrecht/IJsselmonde 1 en 4 en het viertal spelen hun thuiswedstrijden op vrijdagavond bij IJsselmonde. Adres: Veenoord 15, 3079 NH Rotterdam. De speelzaal is de aula in het LMC Nova College (Veenoord VMBO).

Maandagavond is de clubavond (van september t/m juni). Tussen 18.45 en 19.45 uur krijgt de jeugd schaakles en spelen de jeugdleden een onderlinge competitie. Vanaf 20.00 uur spelen de senioren hun competitiewedstrijden. De interne competitie bij de senioren bestaat uit ongeveer 25 ronden per seizoen waarbij partijen worden gespeeld met een speeltempo van 35 zetten in anderhalf uur. Naast deze competitie wordt, verspreid over het schaakseizoen, ook een snelschaakcompetitie gehouden. We doen in het seizoen 2014-2015 samen met Schaakvereniging IJsselmonde mee aan de competitie van de Rotterdams Schaakbond. Daarin komen we uit met vijf combinatie-teams van Barendrecht en IJsselmonde.

Ereleden
Freek Kunst (2008)
AC Kamman (2008)
Jan van Vlijmen (2009)